vrijdag 5 juli 2019

Stapdag 21 - 23km : Grindal - Lokken Verk

Vannacht hebben ze het water er nog maar eens met bakken uitgekapt. En zoals ik gisteren al schreef, ik sliep vlak onder het dak. Ik kan 's nachts wel genieten van dat geplets.
Vanmorgen goedgemutst opgestaan. Een goed gevoel dat ik gisteren niet in de regen heb hoeven lopen, en dat mijn komende tripkes hapklare brokjes zijn. Alhoewel, vanmorgen op 15 km toch weer 5 uur en half gestapt. Wel een commichke gedaan, en wat tijd aan een slak gespendeerd, alsook even gestopt aan het Meldal Bygdemuseum. Een soort klein Bokrijk van Noorwegen. Jammer dat alles daar dicht was. Het werd door de ramen piepen.
Omdat het nu kleine tripkes worden hoop ik wat tussen de regen door te kunnen lopen. 
De weervoorspellingen blijven somber, het wordt pas beter als ik in Trondheim ben.
Het zij zo, daar kan ik niets aan veranderen. Als ik terugkijk naar de foto's na Oslo, zijn die wel veel fleuriger dan de foto's van de laatste 10 dagen. Grijs, bewolkt, regen...
Heel even zag ik een blauwe plek tussen de wolken, ik heb er maar een foto van getrokken om vanavond naar te kijken.
Wat me hier ook opvalt is dat heel veel koeien in grote stallen staan met melkautomaten. Er is hier nochthans weide genoeg, jammer voor die beesten. Dat zie je dan weer niet in Spanje.
In de herberg ben ik, voorlopig dan toch, alleen. Seffens nog een doos lapkaus maken. Ik heb Wi-Fi, en ik denk dat ik nog naar 1 of 2 afleveringen van Lilly en Marleen ga kijken. Naar Jefke, met zijne mismeesterde voet nadat hij gevallen was met zijn trotinette...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten