dinsdag 9 juli 2019

Stapdag 25 - 21km : Leinstrand - Trondheim.

't Is gebeurd



Wat je niemand toewenst is gebeurd,... ik ben aangevallen. Gelukkig mankeer ik niks. Ze waren met drie, de láfaards. Gelukkig ben ik in goede vorm en heb ze kunnen afhouden met mijn wandelstokken. Een jonge meeuw die nog niet kon vliegen zat op mijn pad vlak voor Trondheim. Drie andere meeuwen vlogen rakelings over mijn hoofd om het jong te beschermen onder luid gekrijs. Zowel het jong als ik hebben het overleefd. 👊
Ne wijzer onderweg, 17.2 km, mijne gps, 10.5km. De laatste route heb ik gevolgd, niet door 't sop, geen denken aan. En voor de verandering, vertrokken in motregen, dat hadden ze niet voorspeld🤣
De boventoon was niet "de weg", maar aankomen. In mijn hoofd de film wat terugdraaien en de hoogtepunten herbeleven.
Het is goed geweest, maar toch...
Ik hou niet zo van een ranking, maar hier ga ik ...
Camino Vezelay/Compostela, een 8. Sevilla/Compostela , ondanks het barslechte weer, 8.5, en Oslo/Trondheim, 7.
Mooi weer in de eerste helft, slecht weder in de tweede helft van de tocht. Volgens de metingen slechtste en natste voorzomer sinds 1909. Dat kan tellen. 
Duur, weinig of geen cafékes, te zware wandelroute ... 
Blij dat ik het gedaan heb, maar geef mij toch maar Frankrijk of Spanje.
En net als vorig jaar, een uur na mijn aankomst schijnt de zon, en dat is  genieten. 

We zijn enkele uren verder en zit in een hamburgerkeet. "The classic" besteld met fritten. Op het plein hier vlak voor een Tuborgske gekocht in de Rema en op het plein opgedronken.
Mijn buik gromt van de honger.
Het eten mag komen, smakelijk 🍟🍔

Geen opmerkingen:

Een reactie posten