zaterdag 6 juli 2019

Stapdag 22 - 15km : Lokken Verk - Vormstad.


Er zijn bij de fotokes van vandaag ook foto's van de lapkaus van gisteren. Dozekes eten, maar toch wel lekker. 800gr, ging vlotjes naar binnen met nog wat chips, voldoende calorieën naar binnen werken is de boodschap. Voor straks heb 250gr zalm, nen ui, ajoin dus, champignons, room en spaghetti, niet vergeten mijn kruiden, en een Tuborgske. Dat wordt een feestmaal.🤭
Vanmorgen pas om 9u vertrokken. Tijd voor het ontbijt genomen, ... en onderweg ne lange stop gemaakt voor ne ... ja neueuu... "ne koffie"... Ene die niet dehydrateerd. Ik proefde niet of het thee of koffie was, ik kon de bodem van de diepe kartonnen beker zien. Hij was al betaald, en heb dat heet water dan maar naar binnen gewerkt. Maar goed, daar lig ik niet wakker van. Ik heb me nu net ne goeie koffie gezet, ene die smaakt.
Naast die koffiebar heb ik ook mijn comichkes gedaan, want morgen is alles dicht.
En dan het stapwerk, 15 km. Tegen tweeën was ik binnen. Veel asfalt en erg afwaterende wegen die trachten je benen uit je lijf te draaien. En ook hier weer, zo kort bij Nidaros, het maakt niet meer uit.
Gisteren was ik alleen in de herberg, vandaag is het Duitse koppel naar hier gespoord met een oude prachtige trein, ene die nog op smalle sporen rijdt. (dat Duitse verhaal doe ik thuis wel eens,... mondeling😂)
De "herberg" is eigenlijk een zaal, maar wel één met een mooie keuken aan. Bedden zijn hier, voorlopig althans, niet te bespeuren, maar  ik heb mijn airbed, mijn matje, dat ruim aan alle eisen voldoet. En straks zou er iemand langskomen.  Geregeld kijk ik door het raam om elanden te spotten, maar ik denk dat ze allemaal 1000km noordelijker zitten.
En ach ja, bijna nog vergeten, in een t-shirt en een dun truitje kunnen stappen, en dat zonder kou te lijden. Welgekomen, dat deed nog eens deugd. Mijne stapmaat, den Hugo, die stapt 10 à 12 dagen achter mij, zat vandaag ocharme in 't sop. Courage man!
En voor mij nog 3 etappekes van een kleine 20 km, en 't zit erop!
Da was 't. 🙂 en als god het belieft, tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten