dinsdag 9 juli 2019

Stapdag 24 bis - verkeerd geadresseerde blogpost

Het bericht van gisteren, in een verkeerd adres gestoken. Maar hier heb je het ...

Luilekker opgestaan om, ... jawel, ... dik 8 uur. Uitgeslapen! 
Het begon net te regenen. Het roeibootje dat me naar de herberg Sundet Gård moet overvaren, vaart pas vanaf een uur of 2 á 3. Tijd zat dus om de 9 km te stappen.
Onderweg moest ik nog wel een comichke doen, ik zit na de sluitingsdag van gisteren, zondag, redelijk door mijn proviand heen. 
Het bleef regenen tot na twaalven, ik ben in gemiezer vertrokken.
Net aan de Kiwi kwamen 2 pelgrims, moeder/dochter van links, en 2 pelgrims man/vrouw van rechts  op me toegestapt. Zelden zie je hier een pelgrim, nu waren we plots met 5, iedereen schoot in de lach door dit toeval. Voor vanavond heb ik 6 eieren, fijngenepen  chips, oregano, kaas om af te werken, ... om daarmee nen tortilla te maken, en hoe zeg je dat als het chiq mag klinken, "vergezeld met gerookte zalm". Een pintje bij het eten, en ééntje voor 's avonds. Het zal/zou mij aan niets ontbreken.
De pijlen wezen me door het bos, maar daar deed ik niet aan mee, op de baan gebleven, alles was nu droog en proper gewassen.
Ik kwam net aan de oever toen 
het bootje halverwege de kleine fjordarm was. Perfecte timing.
Mijn rugzak was toch natter dan ik verwachte, maar soit, ik was op de oversteek na aan de herberg en kon mijn biertje al ruiken. Omdat ik niet op die varkensboerderij met de groep mee eet en zelf mijn kostje kook, vloog ik naar boven in een apparte hut met kookmogelijkheden, wel geen electriciteit maar daar ben ik op voorzien. En, er staan kaarsen. Het is hier de rust zelve, beneden, 200m, zijn nog 7 pelgrims.
Tijdens het uitpakken zag ik waarom ik mijn pintje al kon ruiken, 1 blikje was, bovenaan in mijn topbak, doorprikt en door mijn ganse rugzak gelopen. Gelukkig zit het meeste in waterdichte zakken verpakt. Het grootste probleem vormt de rugzak zelf, die heb ik goed moeten uitspoelen in de douche, en nu staat hij voor de stoof te drogen... ik had het erger verwacht.
Morgen de laatste trip, 20.6km, en geen regen voorspeld. Het wordt grotendeels op de baan lopen en een stuk door de stad. 
Het gevoel zal primeren op  de omgeving, dat is zeker.
Aankomen is héél dubbel, blij en gemis, die prachtige natuur en wildernis ligt nu achter me...
Maar gezien de omstandigheden  slaat de balans toch wel meer door naar blij dat het er bijna op zit ...
Misschien daarover morgen of woensdag meer, als ik de juiste toon vind...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten