woensdag 12 juni 2019

Rustdag 01 - 1350km : Hemiksem - Oslo

"Reizen vereist sterke zenuwen"
Er is zelfs een boek over geschreven...


Thuis, te voet, gestart in de gutsende regen.
In Berchem tracteerde mijne stapmaat Mark me op twee lekkere koffiekes, dat maakte alles direct goed.
De trein op richting Zaventem,... iemand trok aan de noodrem en we stonden na 10 meter al terug stil. Gelukkig ben ik vertrouwd met Den Ijzeren Weg en had ik voldoende reserve tijd ingebouwd. 
De vlieger vertrok mooi op tijd, geen Ryanair meer voor mij, Brussel Airlines. 
Zetel 20A. Naast ne neger,... al mag je dat niet meer zeggen, ik bedoel het ook niet slecht. Nog voor het opstijgen lag de brave man al in nen diepe slaap, zijn arm op de gezamelijke leuning en die kreeg in zeer korte tussentijden nen tik nerveux en stompe telkens zachtjes tegen me aan. Zoiets kan ik van Lieve niet verdragen dus ook hier heb ik een gepaste reactie op gegeven. Hij was dan wel terug wakker😁
Die mannen vinden dat wij Europeanen stinken, maar ook deze kerel rook naar die Afrikaanse kruiden. Niks mis mee, ieder zijn cultuur. Tijdens het opstijgen stonk het plotseling naar ne scheet, en dat herhaalde zich alle 7 á 8 min. De geur van die scheet kon ik linken aan de kruiden van Africa. 
Aangekomen in Oslo de trein genomen. Na wat navraag hoe ik verder moest zei ne Noorse Proximuser die op zijn pcke aan het tokkelen was dat ik niet de direct mocht nemen maar de locale trein. 4 maal goedkoper. Mercie voor de tip man. De herberg lag op een half uurtje stappen van het station... volgeboekt. Maar ik mocht wachten. En na een half uurtje kreeg ik een bed met lakens en handdoeken in een kamer van 8. 833 Noorse Kronen, een 80€ voor 2 nachten.
Morgen slecht weer, dan ga ik op stap in Oslo. Vrijdag of zaterdag vertrek ik dan op camino.
Seffens nog enkele fotokes van mijn voorbereiding thuis, mijn droogoventje en van de heemzaal in de hostel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten