maandag 17 juni 2019

Stapdag 04 - 23km : Eidsvolle - Morskogen


Mijn dag goed gestart met een tikkeneike.
8 km asfalt, en dan toen kwam het mooiere werk eraan.
Kilometers lang naast een rivier die veel kabaal maakte gestapt. De bloemeké was een waterval met daarachter de stilte van een meer. Daar stonden picknick tafels en bbq's. Een goei pozeke gepakt...
Achter het meer terug de wildernis in, vele stenen, wortels keien en bruggeskes, traag ,... snel is om ongelukken vragen. De schuilplaats/schuilhut/slaapplaats van het filmke, en ook daar even verpoost. De laatste 20km geen mens tegengekomen.
Onderweg een vuile slaapplaats, een barak , 4 bedden, smerige matrassen, geen electriciteit, ik heb ervoor bedankt. Naast die barak las op een papiertje dat de volgende herberg, ca 5 km verder was. Het waren 6.6 km, een plaatje wees naar links, 400m erbij, een plaatje "dit is onze privewoonst, ga 200m verder", en dat werden er bijna 400, de smeerbossen. Ik kwam op een goei 2 km meer uit. Foutmarge, 40%. Ik heb maar niet gevraagd of ik 40 % minder mocht betalen. Het is een oude school, ziet eruit als een gewoon huis, en weerom geen pelgrim te bekennen. Vind ik wel interessant zo lang alleen. Heb er (voorlopig althans ) helemaal geen moeite mee. Wil het zelfs graag zo houden.
Weinig veeteelt  in deze regio, vooral gewassen.
Veel vlinders, een eekhoorn en een addertje onder het gras gespot. Veel veldleeuwerikken, vinken, en dat is het zowat. 
Dan nu nog de fotokes om alles wat te illustreren. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten