vrijdag 14 juni 2019

Stapdag 01 - 30km : Oslo - Skedsmo

Vanmorgen ben ik vertrokken rond 8.30u. Stralende zonneschijn, trui uit en mijn pijpen afgeritst. Na een km moest ik echter op mijn stappen terugkeren. Mijne kaas, Old Amsterdam en saucice met provencekruiden  (goed afgebleven Ben) vergeten in de koelkast. Wat de kop vergeet moeten de benen bekopen.
Een uurtje later begon het echter te regenen Aan de overkant van de baan was een McDonald's waar ik dan maar koffie ben gaan drinken. Anderhalf uur later ben ik weer vertrokken. 5 min later stopte het met regenen.
Om 12.15u passeerde ik een Evangelische kerk en wou buiten op een bankje gaan eten maar het  begon terug te druppelen. Een lieve dame riep me naar binnen en ik kreeg direct een tas koffie aangeboden. Binnen waren enkele tafeltjes en stoelen waar ik mocht eten. Bij de tweede tas mijn chocolade gedeeld.
Even in de kerk gaan zitten en een klein uurtje later was ik weer de baan op. Eerst door een mooi aangelegde wijk, daarna door een prachtig stuk natuur. Net als vorig jaar was de wandelweg een riviertje geworden. Alleen zat de temperatuur nu mee, 20°C hoger. Heel veel keien en spekgladde rotsen. Mijn wandelstokken hebben  meermaals mijn achterwerk en zo droog gehouden.
Ik wou de trippen korter houden dit jaar, maar mijn gps klokte af net onder de 30km. Ik was wel pas tegen half 7 in de herberg en heb dus wel woord gehouden om mijn soep onderweg uit te scheppen met klapkes, fotokes, rustpauzes... De herberg is ne speciale, nen authentieke. Heel Noors, oud en charmant. Bekijk de foto's maar. Vandaag voor het eerst gekookt met mijn zelfgedroogd eten. Er lag hier pasta, daar versneden beef jerky bijgedaan met gedroogde groenten, cayennepeper, zout, oregano, en curry. (Ik heb 12 kruiden in kleine plastiek zakjes meegebracht) Echt lekker, en het kostte me niks. In de albergue wel een pintje uit de ijskast genomen, 25 Nk plus dan nog eens de overnachting 250 Nk. Samen goed voor 27.5 eurokes. Doenbaar.
Nu in mijn bedje nog efkes lezen, ik ben hier alleen, en dan slapen.
Op de foto's is er een logboek te zien die in het bos in een kast lag, daar zie je hoeveel trekkers per dag de route stappen.
Slaapwel.

[21:51, 6/14/2019] Ronny Van Steen: Krijg de foto's niet geladen. Misschien morgen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten