dinsdag 18 juni 2019

Stapdag 05 - 25km : Morskogen - Tangen

25 paaltjes. Vlotjes, mijn benen wennen aan de zwaardere rugzak, tent, gas, kookvuur, meer eten... er zijn weinig winkels op het pad.
Om 12u was ik al goed opgeschoten en heb me aan een tafeltje, eigenlijk een bank, aan het meer gezet. Gegeten, koffietje gemaakt, even gaan liggen net toen de zon erdoor kwam, en jawel, in 't slaap gevallen. Een opkikker voor de benen. 5km verder was ik al op de camping. 180Nk (delen door 10) om een nachtje uw tent in het gras te mogen zetten. Ik vroeg of dat met avondeten en ontbijt was... en heb vriendelijk bedankt.
Langs een supermarktje, de eerste in 50km,  en alles meegenomen om mijn tent in de bossen te zetten en te kunnen eten. Liefst aan een riviertje om me te kunnen wassen.
Onderweg mijn lensdopje van mijn camera verloren toen ik een reetje trok, mijn rugzak achtergelaten en 1km terug, niks gevonden. Daarna stapelde het geluk zich op ... Olaf, en Jacobus erbij geroepen, nu heb ik twee heiligen, ... lensdopje 1 foto verder terug gevonden daar waar mijn rugzak lag. 
Nog een km verder een pijl met bedden ... op 0,1km. Het was wel 0,2 maar deze keer heb ik niet gezaagd. Een houten chalet in the middle of nowhere. Geen electriciteit of douche. Wel een tijl om je te wassen, zeep, gasvuur, propere keukenhanddoeken, propere bedden... het kan niet op. Me gewassen, ... mijn spek met een doos witte bonen klaargemaakt met een restant Old Amsterdammer, een broodje en een pint. Zaaalig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten