vrijdag 28 juni 2019

Stapdag 14 - 08km : Høvringen - Dovre

Ik ben er vroeg bij met mijn dagverslag. 
Deze morgen laat vertrokken, en maar 8 km gestapt. Ik moest recupereren,  zeker met het oog op morgen. Ik schat 600m stijgen. 21 km stappen.
Door deze rustdag ben ik terug vriend geworden met mijn lijf. Afspraak is wel dat we er morgen een lap op geven.
Het pad was op ne goeie km na goed te doen, alhoewel, toch weer veel moeten klimmen. 't Is een goede voorbereiding voor morgen. Het huis, met de gele bloempjes op het dak (zie foto's) , dateert uit de jaren 1700 en nog wat. Heel charmant. Lage deurtjes, en tot twee maal toe met mijne bol tegen de deurstijl gestoten. Een dikke buil en wat gevloek was het gevolg, ... als het dat maar is.
De bedjes zijn net te kort, zeker met die buil erbij.
Biertje gedronken, waske met het machien gedaan, en zéér belangrijk, de rugzak lichter proberen te maken. Morgen zal iedere gram tellen.
Waar ik morgen naar toe ga, daar vertrekken dikwijls groepen. De mevrouw hier, raadde me aan om te reserveren, dat heb ik dan ook gedaan. Daarboven, op 1100m wil je niet in de problemen komen. Vorige week heeft het er nog gesneeuwd.
Ik ben erg blij dat ik uit dat dal zal zijn. Het is een héél mooi dal, maar ik heb het nu wel gezien, eentonig mooi. Morgen, en zeker de dagen erna, zal de omgeving drastisch veranderen. Ik kijk er alvast naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten