maandag 24 juni 2019

Stapdag 10 - 20km : Oyer - Tretten


Het startte pittig vanmorgen.  7km  stevig klimmen, hoog, nat gras, en lang geleden : Geen asfalt. 
En nog heel belangrijk, je hoorde geen verkeer. Op zo'n wandeling kom je ondanks de inspanningen tot rust. Ik ben wel van dat mooie pad afgegaan naar Tretten om mijn proviand  aan te vullen. Gisteren was alles dicht. Camembert, gerookte zalm, zak chips, (calorieën en weegt niks) appeltje, koffiekoek en een pistoleke. En in de winkel/bar, één keer betalen voor twee koffies. Op 't gemakske, meer  dan een uur gezeten. Er was ook WiFi. Ne goeie chat gehad met Sabrina, ook ne pelgrim. Die heb ik twee jaar geleden in Roncevalles ontmoet. 
Verder langs de baan en grindweg, weinig verkeer, goed begaanbaar, wel klimmen en dalen, maar geen al te ronde wegen. Geen pijn in enkel en heup.
De bergen worden hoger, watervallen groter. Binnen, ik schat een tweetal dagen, begint het zwaardere werk. Maar zelfs nu doe je al langer over je traject dan je denkt, je trapt geregeld, en ook dikwijls voor lange tijd op je adem. Een gemiddelde van rond de 3.6km zonder de stops. Dat is traag, en moet je al goed werken ....
Dan de camping, ... 200NOK, oei een ik was fout mijnheer, 't is 250NOK. Arividerchi ...
Een mooi plaatske gevonden om mijn tent op te zetten. Veel lawaai van de baan, maar in mijn tent hoor ik enkel de waterval. Mijn blikje bier daar gekoeld, mijne was gedaan, en ook mezelf gewassen aan de waterval. Wasdraad gemaakt en mijne zalm gegeten. Jammer dat het vannacht en morgen gaat regenen. Hopelijk is mijne was op tijd droog. 
Maar na vorig jaar ga ik over het weer zeker niet klagen.
Nu verder van mijn biertje genieten....



                       Layla - Kreuners (op verzoek van de stapper)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten