donderdag 13 juni 2019

Rustdag 02 : Oslo

Lang geslapen. Tot 8.45u. Twee waren er al vertrokken van onze kamer, maar niets van gehoord. 
Zo 'n stille kamer heb ik nog nooit meegemaakt.  
Na een paar LU koeken en een tas oploskoffie de bushalte gezocht en vertrokken naar het Viking museum. De boten die daar liggen wou ik absoluut zien. Indrukwekkend! 
Daar is mee geplunderd en geroofd. Ze namen zelfs onze vrouwen en kinderen mee om voor hen te werken ... en zo... Nen tijd die ik gemist heb. En ik verdenk ze ervan dat ze zéér selectief te werk zijn gegaan, want er loopt hier uiterst schoon volk rond. 
Weinig dikke mensen, dikwijls  sportief afgetraind. En dat norse, dat Noren wordt verweten, dat klopt eigenlijk niet. Niemand kijkt elkaar aan op straat, niemand zegt goeie dag, maar als je hen aanspreekt zijn ze zeer behulpzaam en uiterst vriendelijk.
Na het museum tijd voor een park met watervallen, beelden sculpturen fonteinen... een aanrader.
Rond tweeën een gasbom voor mijn brandertje gaan zoeken, de kathedraal binnen gestapt en daar een half uurtje vertoeft. Mediterend, biddend,... rustgevend. Mijn pelgrimspaspoort gekocht en mijn eerste stempel is binnen.
Onderweg fritten, varkensvlees en sla/tomaat met een sauske gegeten in een streetfoodbar. Toffe sfeer, gratis water en glazen aan een kraan, dat kom je bij ons niet tegen, maar ik was wel 14€ kwijt. Ja het is hier duur.
Op volgende site kan je me tracen waar ik zit, als je er zin in hebt natuurlijk...
https://www.polarsteps.com/RonnyVanSteen/1859101-olavspqd

Als je me toch wil volgen maar liever geen berichten meer ontvangt kan dat alhier.
https://ronnymeetskingolaf.blogspot.com
En schrijf je je uit.
Mercie aan mijne stapmaat Jan om alles te posten.
Dan nu nog enkel wat fotokes zoeken en tot morgen.
RonnyWalker
(Een vondst van An Broosens)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten