woensdag 19 juni 2019

Stapdag 06 - 25km : Tangen - Hamar

Hamar, een grote stad met een pelgrimsherberg met WiFi  keuken, douche, handdoeken, kortom, alles erop en eraan.
(Info voor Hugo, 300NOK, de moeite)
Opgestaan om 6.40u.
5km een grindpad, en dan constant asfalt, redelijk veel verkeer, maar ik moet eerlijk bekennen, de auto 's zullen nooit elkaar kruisen naast een voetganger of fietser. Dat doen die Noren top. Een pijnpuntje, je voeten branden omdat je telkens je voet op een schuin oppervlak zet, de afwatering van de baan.
In Hamar, na 120km, eindelijk een bank gevonden met een automaat die deze keer niet leeg was. 
De apotheker, muggenspray gekocht, man ... wasda jong, echt nodig als je bezweet bent. Mijn kleine busje was bijna op, en die zuinigheid vertaalde zich in een aantal beten. Ik vroeg aan de (Chinese)  apotheker waar de pelgrimsherberg was. Vlak naast het meer, maar je moet de bus want dat is te ver  om te stappen. Ik zei dat ik te voet naar Trondheim ga, ... Ik heb die apotheker moeten reanimeren. 
In de herberg Jeanette en Lea ontmoet. Twee toffe Nederlandse vrouwen. Jeanette nodigde me direct uit om samen te eten. Ze hadden ingrediënten voor spaghetti voorzien, dat hebben we wat aangelengd met mijn gedroogde waren, en het was een topgezellige avond.
Ik dacht niet dat ik zo zou genieten van deze ontmoeting met deze twee fijne dames ....
Tot morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten